Mastergrad i pedagogisk teknologi og digitale ferdigheter
UNIR
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Logroño, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Få din mastergrads i online IKT, anvendt til utdanning med UNIR
Mastergraden i utdanningsteknologi og digitale ferdigheter er den første offisielle mastergraden med en nevronoteknologi som har kunnskap om hvilken effekt IKT har på læringsprosessen. Med master i IKT på nettet som brukes på utdanning, vil du skaffe deg digitale kompetanser fra det 21. århundre.
Du vil oppdage en nyskapende visjon om utdanning fra perspektivet av ny teknologi i utdanning og avantgarde digitale ressurser, slik at elevene lærer på en effektiv måte. I tillegg vil du få et praktisk robotikkpakke "Sphero mini" for å følge emnet Programmering og robotikk for lærere, som vil hjelpe deg med å få mest mulig ut av programmet.
Med denne online mastergrad, vil du oppnå de nødvendige digitale kompetansene for å tilby en tilstrekkelig undervisning i utdanningen i det XXI århundre og tilpasse profilen til det avanserte nivået som er etablert i den felles ramme for digitale ferdigheter publisert av INTEF.
Den eneste offisielle universitetsmastergrad som også gir deg mulighet til å bli sertifisert i Google for utdanning.
I master i IKT på nettet som brukes på utdanning, kan du adressere de ulike kompetansene og utforske hvordan for eksempel pedagogisk robotteknologi utvikler kreativitet, løser sikkerhet på Internett og sikrer identiteten til studentene dine, eller hvordan sosiale nettverk kan hjelpe oss å utvikle emosjonell intelligens.
Generell informasjon
- Studiepoeng: 60 studiepoeng
- Varighet: 1 studieår
- Metodikk: Fjern, 100% online
- Eksamen: Tilstedeværelse på slutten av hvert semester
- Doktorgradstilgang: Denne offisielle mastergraden tillater innlemmelse til offisielle doktorgradsprogrammer
metodikk
UNIR studiemetoden er fleksibel, personlig og effektiv. Metoden er basert på online live classes og personlig veileder for å tilby den beste opplæringen.
UNIR pedagogiske modell er effektiv fordi den er basert på en helt elektronisk metodikk slik at hver student kan studere i sitt eget tempo:
- Live online klasser: Det er klasser planlagt hver dag i uken i morgen og ettermiddag, slik at du kan delta på klassen når det er best for deg.
- Online klasser i utsatt tid: Hvis du ikke kunne delta i en klasse eller du ble værende med spørsmål, kan du få tilgang til alle klassene dine i utsatt. Du kan se dem når du vil, og så mange ganger du trenger.
- Personlig veileder: Den første dagen vil du bli tildelt en personlig veileder. Du vil være i kontakt med ham via telefon og e-post. Han vil støtte deg i din dag til dag og løse eventuelle tvil som kan oppstå.
- Virtual Campus: Alt du trenger å studere ved UNIR er på campus: klasser, lærere, klassekamerater, biblioteket, undervisningsressurser, tidsplaner, chat, fora og mye mer.
- Læringsressurser: Du får tilgang til ulike læringsressurser for å fullføre opplæringen: komplementære avlesninger, diagrammer med nøkkelideer, selvtestingstest etc.
Evalueringssystem
For å vite nivået på å oppnå de generelle og konkrete målene som er definert i nettbasert mastergrad, er det nødvendig å evaluere kompetansen som er oppnådd under studiet av det samme.
Evalueringen av læring utføres under hensyntagen til kvalifikasjonen oppnådd i følgende punkter:
- Kontinuerlig evaluering (representerer 40% av sluttkarakter): Alle aktiviteter som er obligatoriske er en del av den løpende evalueringen, blant annet kan vi finne arbeid, avlesninger, fora, assistanse til klasser etc.
- Ansikt til ansikt (det representerer 60% av sluttkarakteren): Det er en forutsetning for å bestå eksamen for å bestå emnet
- Endelig mastergradsprosjekt: Det endelige mastergradsprosjektet vil bli gjenstand for kontinuerlig overvåking av direktøren for det endelige mastergradsprosjektet, som vil være den som endelig gir endelig godkjenning. Den endelige evalueringen vil tilsvare en kommisjon bestående av tre professorer fra kunnskapsområdet. Kommisjonen vil vurdere ikke bare prosjektet, men også det muntlige forsvaret av det. Det vil bli vurdert som følger:
- Struktur: Deltag i strukturen og organisasjonen av Final Master's Project. 20%
- Utstilling: Verdi klarhet i utstillingen, samt skriving og kapasitet til syntese, analyse og respons. 30%
- Innhold: Arbeidets minne og resten av den støttende tekniske dokumentasjonen vil bli tatt som referanse for å bekrefte utstillingenes gyldighet. Syntesens kapasitet og dens enkle lesing vil bli verdsatt. Korrektheten og klarheten i uttrykket, både skriftlig og grafisk, vil også bli vurdert. 50%
Læreplan
Curriculum
Første modul 30 stp
- Fra data (Big Data) til Informasjon (Internett)
- Databeskyttelse og personvern i det digitale miljøet
- Verktøy for samarbeid
- Sosiale nettverk i utdanning
- Innholdsskaping, mobil læring og gamifisering i klasserommet
Andre modul 30 stp
- Programmering og robotikk for lærere
- Entreprenørskap, innovasjon og digital kreativitet
- Pedagogisk nevroteknologi
- Avsluttende masteroppgave (TFM)
Programresultat
Graduate profil
Nyutdannede fra universitetets mastergrad i pedagogisk teknologi og digitale kompetanser vil ha utviklet følgende kompetanser etter å ha bestått mastergraden og som vil tillate dem:
- Kjenne til i dybden og integrere digitale ferdigheter for pedagogisk bruk av teknologi.
- Undervisning inkludert bruk av teknologi i de ulike prosessene, med en kritisk ånd og vite når, hvordan og til hva man skal bruke IKT.
- Skille riktig teknologisk støtte i hver læringssituasjon.
- Forvandle klasserommene til læringsrom der peer kunnskap deles.
- Forbedre kommunikasjonsprosesser i utdanningsmiljøet ved hjelp av IKT.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMP
På slutten av mastergraden vil studentene kunne være:
- Lærere av multimedia innhold
- Designere av pedagogiske ressurser og innhold for læringsplattformer.
- Koordinatorer og/eller evaluatorer av programmer i virtuelle miljøer for undervisning.
- Ansvarlig for IKT-avdelingen i skolene.
- Lærere av vitenskapelig ansatte og studenter i riktig bruk av ny teknologi.