Mastergrad i kommunikasjon og politisk markedsføring
UNIR
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Logroño, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Lær de mest innovative teknikkene for å utvikle og implementere strategiske valgmarkedsførings- og kommunikasjonsplaner
Denne offisielle mesteren forbereder deg til å fungere i ulike områder av det politiske miljøet, og skaffe deg en allsidig profil som lar deg fungere som talsperson, direktør for medieforhold, stabssjef, presse eller protokoll, og bilde- og kommunikasjonsrådgiver.
Du vil lære å sette mål ved å analysere politiske og institusjonelle endrings- og valgatferdsmodeller, samt gi de riktige markedsføringsløsningene.
Denne mesteren gir deg den nødvendige kunnskapen for å studere valgadferd og lede markedsføringen av et politisk parti eller en kandidat. Det lærer deg også å koordinere og planlegge valgkampanjer og å mestre viktige verktøy som sosiale nettverk, neuromarketing eller datasegmentering.
målsettinger
- Design en strategi for konstruksjonen av det politiske merkevaren som inkluderer bruk av nye medier og forskjellige visuelle støttesystemer.
- Dra nytte av 2.0-verktøy og administrer riktig i det digitale miljøet for å forbedre styringen av politikk på internett og sosiale nettverk .
- Kjenne og utvikle de mest hensiktsmessige politiske markedsføringshandlingene i hvert tilfelle for å fremme en institusjon, et politisk parti eller en kandidat.
- Analyser valgatferd og trekk ut konsekvenser for styring av kommunikasjon og politisk markedsføring .
- Tolke dataene fra de viktigste kvalitative forskningsmetodene (dybdeintervjuer og fokusgrupper) og kvantitative (undersøkelser, beskrivende, bivariate og multivariate analyser).
- Bruk de beste verktøyene og strategiene for å styre image av enhver institusjon, politisk parti eller kandidat for å forbedre omdømmet .
- Behandle og svare på en krisesituasjon .
- Utdyp konseptene soft power, globalisering, cyberaktivister og trykkgrupper .
- Tolke særegenheter ved hver av de vanligste kommunikasjonssituasjonene på det politiske området: pressekonferanser, taler, intervjuer og debatter og bruk de mest hensiktsmessige ressursene i hver av dem.
- Organiser og administrer hendelser både på institusjonell, politisk og valgfelt.
Generell informasjon
- Varighet: 1 studieår
- Ansikts-til-ansikt eksamen: på slutten av hvert semester
- Studiepoeng: 60
- Metodikk: 100% online utdanning
- Live-klasser online
- Personlig veileder
metodikk
Live online klasser
Vi tilbyr studentene muligheten til å delta på live online klasser hver dag. I løpet av disse øktene vil studentene kunne samhandle med læreren og løse spørsmålene deres i sanntid, og dele kunnskap og erfaringer. Treningsrytmen er så langt som mulig tilpasset behovene til hver gruppe studenter. Å ikke delta på en live-klasse betyr ikke at du savner det. Alle økter kan sees forsinket, så mange ganger du vil. Dermed blir ikke elever som ikke kan følge timen live skadet.
Didaktiske ressurser
UNIR virtuelle campus gir et bredt utvalg av innhold som du kan forberede hvert fag på. Disse materialene er organisert på en måte som legger til rette for smidig og effektiv læring. På denne måten er det mulig å få tilgang til emnene som utvikler innholdet i programmet, nøkkelideer for hvert emne (utarbeidet av lærerpersonalet i emnet), utfyllende audiovisuelt materiale, aktiviteter, avlesninger og evalueringstest.
I tillegg vil du ha tilgang til mesterklasser om bestemte emner, og du vil kunne delta i fora, chatter og blogger der du samhandler med lærere og kolleger, utvider kunnskapen og løser mulige tvil.
Personlig veileder
På UNIR har hver student en personlig veileder fra første dag, alltid tilgjengelig via telefon eller e-post. Veilederens rolle er grunnleggende i banen til hver student, siden den er den største koblingen til universitetet og dets referansepunkt under opplæringsprosessen.
Lærerne tilbyr personlig oppmerksomhet ved kontinuerlig å overvåke hver elev.
- Løs tvil om faglige prosedyrer, prosedyrer eller spesifikke tvil om fag.
- Hjelper med studieplanlegging for å utnytte tiden bedre.
- Anbefal hvilke didaktiske ressurser på plattformen du skal bruke i hvert tilfelle.
- Han er involvert i studentenes studier for å hjelpe dem med å bestå hvert fag.
Evalueringssystem
For å vurdere nivået på oppnåelse av målene oppnådd i mesteren, er det nødvendig å evaluere kompetansen tilegnet seg under studien. Den endelige evalueringen av læringen utføres under hensyntagen til karakteren oppnådd i følgende punkter.
- Kontinuerlig evaluering (løsning av praktiske saker, deltakelse i fora, debatter og andre samarbeidsmidler og evalueringstest).
- Endelig ansikt-til-ansikt-undersøkelse.
- Masteroppgave
Læreplan
Curriculum
første semester
- Analyse av aktørene og konteksten for kommunikasjon og politisk markedsføring (6 stp)
- Forskningsmetoder brukt på kommunikasjon og politisk markedsføring (6 stp)
- Kommunikasjon, retorikk og lederskapsteknikker brukt i politikk (6 stp)
- Politiske markedsføringsverktøy (6 stp)
- Institusjonell og offentlig kommunikasjon og markedsføring (6 stp)
andre periode
- Politisk og valgkommunikasjon og markedsføring (6 stp)
- Rådgivning innen kommunikasjon og politisk markedsføring (6 stp)
- Ekstern praksis (6 stp)
- Avsluttende masteroppgave (12 stp)
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Mastergraden i politisk kommunikasjon og markedsføring forbereder deg til å utvikle din karriere som:
- Talsmann
- Direktør for medieforhold
- Arbeidsleder
- Bilde- og kommunikasjonsrådgiver
- Politisk analytiker
- Pressesjef
- Offentlige opinionsforskningsanalytikere
- Markeds- og politisk kommunikasjonsrådgiver
I følgende fagfelt:
- Offentlige institusjoner og administrasjoner, som rådhus, offentlige virksomheter, råd, regionale myndigheter, statlige institusjoner
- Politiske partier og andre organisasjoner, spesielt frivillige organisasjoner eller fagforeninger
- Konsulent- og politisk rådgivningsfirmaer
- Politiske kommunikasjons- og markedsbyråer
- Kommunikasjonsskap