Master of Business Administration (MBA) (Fjernundervisning)
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online Cyprus
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 10 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Målet med Master of Business Administration (MBA)
Master of Business Administration (MBA) tar sikte på å utvikle evnen til forskning og analyse, syntese og kreativitet hos studentene, samtidig som den understreker den viktige betydningen av informasjon og teknologisk utvikling og øke bevisstheten om etiske, sosiale, miljømessige og internasjonale spørsmål som påvirker administrative beslutninger. Målet med MBA er at studenter skal forbedre sine mellommenneskelige ferdigheter gjennom studietiden, som oppnås gjennom teamarbeid. Gruppeaktivitetene er en av vurderingsmetodene i de fleste kursene i programmet.
MBA gir kunnskap og ferdigheter i et miljø som utvikler studentenes evne til å ta beslutninger knyttet til sitt felt, for å utdype og utvide sin kunnskap om drift og ledelse av virksomheter. MBA -programmet gir også muligheten til å spesialisere seg på ett område ved å ta to valgfrie emner i temaer som er spesielt relevante for individuelle interesser og karrieremål.
MBA er et særegent program som omfatter studiet av økonomi, ledelse, markedsføring og relaterte disipliner. Læreplanen er designet for å gi studentene med eller uten tidligere akademisk forberedelse i virksomheten et solid grunnlag i forretningsteorier og prinsipper, samtidig som de utvikler ferdighetene ledere trenger for å analysere situasjoner og lede organisasjoner. Læreplanen er basert på grunnkursene som finnes i alle MBA -programmer, og viser hvordan hvert område er integrert i en vellykket forretningsdrift. Programmet gir en generell lederutdanning og etterutdannelse for de som ønsker eller allerede er på toppledernivå i organisasjoner og gir dem mulighet til å utføre effektivt i lederstillinger. Følgelig er målet ikke å forfølge en akademisk teoretisk studie, men heller å gjøre teori i stand til å informere praksis.
MBA -programmet er designet for å gi en akademisk opplevelse som overgår det tradisjonelle klasserommet der informasjonsflyten hovedsakelig er fra fakultetsmedlem til student. Fakultetet anerkjenner den pedagogiske verdien av studentenes omfattende erfaring, og søker å etablere en kraftig dialog i sine MBA -klasser. Intensjonen med MBA -utdanning er at hver deltaker bidrar til utdannelse av hele klassen gjennom å dele ekspertise og lede diskusjon når deltakerens ferdigheter og bakgrunn gjør dette mulig.
Generelt inneholder de pedagogiske målene for MBA målene for Neapolis University Pafos.
Nyutdannede vil:
- Demonstrere komplekse problemløsningsevner, støttet av passende analytiske og kvantitative teknikker for å forbedre organisatoriske prestasjoner.
- Ha funksjonell kunnskap og være i stand til å integrere denne kunnskapen til støtte for beslutningstaking.
- Har erfaring med prosjektledelse.
- Besitter kunnskapen som er nødvendig for å bruke rammer i etisk analyse og beslutningstaking, forstå deres personlige ansvar som bedriftsledere.
- Ha et globalt og flerkulturelt perspektiv.
- Demonstrere viktige attributter knyttet til profesjonell oppførsel.
Spesifikke mål med de foregående elementene inkluderer:
Nyutdannede vil:
- Bruk en rekke analytiske teknikker for å identifisere et komplekst forretningsproblem, generere og sammenligne alternativer og utvikle en løsning
- Velg og implementer passende forskningskunnskaper og verktøy (informasjonsteknologi og/eller kvantitativ analyse) for å løse problemer.
- Integrer sin funksjonelle kunnskap i anvendte innstillinger (f.eks. Caseanalyser, gruppeprosjekter, forskningsartikler).
- Demonstrere kunnskap om begrepet verdiskaping og rollen som hvert funksjonsområde i firmaet spiller.
- Demonstrer et ferdighetsnivå og selvtillit som er passende for å være et team eller en prosjektleder.
- Definer viktige komponenter i forretningsmiljøet (e) og forklar hvordan disse komponentene påvirker organisatoriske resultater og beslutninger.
- Diagnostiser tverrkulturelle spørsmål i en sak og foreslå passende løsninger.
- Demonstrere kunnskap om hvordan spørsmål og beslutningskriterier endres avhengig av kulturelle perspektiver og beliggenhet.
- Demonstrere svært effektive muntlige kommunikasjonsevner i profesjonelle omgivelser, inkludert profesjonelle presentasjoner og overbevisende presentasjoner.
Ansvarsfraskrivelse
Universitetet forbeholder seg retten til å definere valgfagene som tilbys på studieår.
Opptak
Læreplan
Undervisnings-, lærings- og vurderingsmetoder
Masters undervisningsmetodikk innebærer en kombinasjon av forelesninger, veiledninger, seminarer, eksamener, prosjekter, presentasjoner, oppgaver, case-studie søknader og uavhengig forskning. I tillegg er det designet for å gi en akademisk opplevelse som går utover det tradisjonelle klasserommet, der informasjonsflyten primært er fra instruktør til elev. Intensjonen til Master i bedriftsøkonomi er at hver deltaker skal bidra til utdanning av hele klassen gjennom aktiv deltakelse i læringsprosedyren. MBA følger en studentsentrert strategi basert på en blanding av ulike aktive læringsteknikker som tar sikte på å bygge inn virkelige scenarier i masterens kjerne av aktiviteter, og samtidig, gjennom en forskningsorientert strategi, tar MBA sikte på å utstyre studentene med anvendt forskning ferdigheter. Det er viktig for studenter som er påmeldt MBA å lære gjennom aktiv undervisning og læringsblanding av teknikker som kombinerer det virkelige livet og forskningsaspekter for å skape profesjonelle med en høy grad av profesjonelle standarder. I denne grad implementeres vår studentsentrerte tilnærming gjennom interaktive oppgaver og formative vurderinger (ikke gradert) som er planlagt og kartlagt ved hvert pensum. I tillegg er læringsreisen beriket med simuleringsspill av kjente simuleringspakker og Neapolis Experiential Studying Tasks-NEST, som tilbyr muligheten for oppgaver designet i samarbeid med bedrifter basert på deres virkelige behov.
Evalueringen av hvert kurs inkluderer:
- Deltakelse i interaktive aktiviteter, (12 interaktive aktiviteter hvorav 4 er gradert) – 20 %
- Oppdrag – 20 %
- Avsluttende eksamen – 60 %
For at en student skal lykkes i et emne, må han/hun oppnå karakteren minst 50/100 i alle de tre ovennevnte kriteriene.
Unnlatelse av å delta eller mislykkes i ett av de tre elementene ovenfor innebærer mislykket gjennomføring av kurset. I dette tilfellet blir studenten eksaminert i løpet av gjentagelsesperioden august/september kun i det elementet han/hun mislyktes. Maksimal poengsum som studenten kan få i løpet av reeksamen i hvert av de ovennevnte elementene er 65/100, som et sekund (forsøk).
Avhandlingen kan ikke være kortere enn 13 000 ord og lengre enn 15 000 ord, inkludert litteraturlisten og sammendraget. Etter innlevering utarbeider hovedveileder en skriftlig og begrunnet rapport med sitt samtykke til offentlig støtte. Forsvaret av avhandlingen gjøres offentlig eller via en elektronisk videokonferanse for en tremannskomité.
Programstruktur
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 -1. valg | Semester 3 -2. valg |
*Utvalg av tre valgfag |
|
I tillegg understrekes det at i henhold til relevante instruksjoner fra Kypros Agency for Quality Assurance and Accreditation in Higher Education, kan programmet fullføres i to akademiske semestre når MBA-avhandlingen starter fra første eller andre semester av studier og er fullført i løpet av sommerperioden, som kan forlenges etter sommersesongen med en eller to måneder. Totalt antall studiepoeng forblir uendret, (90 studiepoeng). Totalt antall studiepoeng forblir uendret (90 studiepoeng).
Programresultat
Programmets læringsutbytte
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil studentene kunne:
- Design integrerte løsninger på komplekse forretningsproblemer basert på fagkunnskap og erfaring.
- Vurder kritisk gjeldende ledelsesrammer, modeller, debatter og bevis og integrer dem med praksis.
- Demonstrere en evne til å tenke sideveis, kritisk, innovativt, kreativt og å knytte forbindelser mellom ulike studieretninger i å analysere problemer
- Ta kritisk opp kontrasterende forskning som omhandler mangefasetterte forretningsproblemer.
- Kritisk vurdere praktiske anvendelser av teori for å generere praksisbaserte løsninger på ustrukturerte problemer.
- Tilegne seg analytiske og forskningsmessige ferdigheter for å håndtere komplekse forretningsproblemer.
- Identifisere og adressere personlige og faglige utviklingsbehov.
- Vise evne til å ta beslutninger i utfordrende situasjoner.
- Vise en evne til å lede og samhandle effektivt i gruppesituasjoner.
- Kommuniser med ulike målgrupper gjennom en rekke medier.
- Arbeide selvstendig og i samarbeid.
- Administrere seg selv og andre.