Master i europeisk lov og politikk
International Telematic University UNINETTUNO
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 500
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
mål
Målet med denne masterstudiet i europeisk lov og politikk, som drives av det juridiske fakultetet, er å trene en tverrfaglig profesjonell profil for en ekspert i europeisk lov og politikk som gir ham operasjonelle og profesjonelle ferdigheter som gjør det mulig for ham å delta i de forskjellige stadiene av utforming og implementering av den europeiske politikken. Utdannings- og opplæringsverktøyene som er nødvendige for å nå dette målet, vil bli gitt i et tverrfaglig perspektiv.
Denne tverrfaglige pedagogiske tilnærmingen er strengt sammenhengende med sikte på å gi studentene ferdigheter som passer til den transnasjonale dimensjonen av disse problemene.
Uansett hvor studenten befinner seg, fra Roma til Milano, fra Bologna til Napoli og til og med fra utlandet, vil den avstandsmobilitet som dette masterstudiet forutsetter tillate alle å delta i det; de trenger bare en Internett-tilkobling.
Utdanningsstruktur
Mesteren varer ett studieår som tilsvarer et totalt beløp på 60 studiepoeng organisert i videoleksjoner, seminarer, øvelser, videokonferanser, veiledning og forskningsaktiviteter. Kursene blir levert av videoprofessorer som blir assistert av kvalifiserte veiledere som vil støtte studentene på hele Didactic Cyberspace på nettet. Hvert kurs avsluttes med en avsluttende evalueringstest hvis resultater bidrar til å etablere opptakskarakteren for å diskutere emnet. Den avsluttende avhandlingen vil ta for seg et emne som tidligere er avtalt med professoren i det valgte emnet.
Dette høyt kvalifiserte lærerstaben inkluderer anerkjente universitetsprofessorer, europeiske institusjoners tjenestemenn, eksperter og andre personligheter av internasjonal prestisje.
Påmeldinger til masterkurset i europeisk lov og politikk er åpne hele året.
Alle kursene fra master i europeisk lov og politikk ved International Telematic University UNINETTUNO er organisert i moduler, som har variabel varighet i henhold til ECTS anerkjent for hvert enkelt kurs. Kursleveranse er planlagt tre ganger i løpet av et akademisk år.
To spesifikke profesjonelle figurer vil støtte deg i læringsaktivitetene dine:
- Mentoren, som er ansvarlig for din velkomst og vil tilby sin støtte under hele masterkurset, lytte til dine behov og sikre de beste forholdene for en vellykket læringsprosess;
- Læreren / veilederen, spesifikk for hvert kurs, som har til oppgave å legge til rette for fjernundervisningsveien din, og gir deg verktøyene for å lykkes med å studere et gitt emne.
I løpet av kursets leveringssyklus vil læreren / veilederen hjelpe deg med å gjennomføre treningsaktivitetene dine, og foreslå spesialdesignet opplæringsmateriell, sjekke læringsutviklingen din og stille kontrollspørsmål og gjennom øvelser og planlegge interaktive treningsøkter gjennom samtaler og forum som du vil på veilederens side i det didaktiske nettområdet.
For hver emnesleveringssyklus vil studentene kunne velge emnene de har tenkt å følge, opp til maksimalt tre emner for hver emneleveringssyklus. Siden starten har studenten tilgang til alt det didaktiske materialet selvstendig, for alle kursene til mesteren. I løpet av kursets leveringssyklus vil studentene bli støttet av en lærer / veileder, som vil veilede ham i studieaktivitetene, som vil planlegge undervisningsaktivitetene i klassen, organisere veiledningsøkter gjennom synkron chatsøkter og virtuelle klasserom og asynkron en i forumene.
Studentene anbefales å starte banen fra de tre første modulene og deretter fortsette med de neste for å bli med andre deltakere og danne en gruppe.
Pågående og sluttevaluering
Under overføringen av kursmodulen utfører veileder kvalitativ og kvantitativ vurdering av læring for kontinuerlig å overvåke resultatene av læringsprosessen og gi personlig støtte til studentene med tanke på vurderingen som skal gjøres på slutten av modulen.
Den kvantitative evalueringen av studentenes deltakelse blir utført av veilederen basert på statistikken knyttet til studentens navigasjon i nettområdet, når det gjelder antall tilganger og brukstid for læringsmiljøene og online veiledningsverktøy , antall øvelser som er utført i gjennomsnitt av evaluering / egenevalueringsresultater.
For å utfylle denne overvåkingsaktiviteten, kontrollerer veilederen studentenes læringsprestasjoner under Virtual Classroom-økter, gjennom spørsmål og øvelser knyttet til problemene som er behandlet i videoleksjoner som er inkludert i modulen, og gjennom diskusjoner på kursforumet. På slutten av kursleveringssyklusen for hvert kurs, organiserer læreren / veilederen endelige evalueringsøkter gjennom intervjuer i det virtuelle klasserommet og / eller kontrolløvelser. Den kvalitative og kvantitative vurderingen gir professorer og veiledere tilbakemelding om studentenes læringsaktiviteter, og danner grunnlaget for opptak til mastereksamen.
Avsluttende eksamen består av utarbeidelse av en kort avhandling om et emne relatert til fagene som blir behandlet under masteropplæringen.
For å oppnå masterbevis må studentene ha oppnådd studiepoengene som er fastsatt i emneforskriften, inkludert studiepoeng som tilsvarer avsluttende eksamen.
Etter å ha fullført masterutdanningen, vil de mest fortjente studentene få tilgang til opplæringsperioder i europeiske og internasjonale institusjoner.
Forutsetninger for opptak til mesteren
Denne mesteren er adressert til europeiske og ikke-europeiske studenter som har en universitetsgrad.
didaktikk
Opplæringsaktivitetene foregår på Internett i delen "Master" i vår portal, den første portalen over hele verden der undervisningen leveres på fem språk: italiensk, engelsk, fransk, arabisk og gresk.
Den psyko-pedagogiske modellen, som er adoptert også på masterkurset i "European Law and Policies", konkretiserer skiftet:
- Fra lærerens sentrale rolle til elevens sentrale rolle;
- Fra kunnskapsoverføring til kunnskapsskaping;
- Fra passiv og konkurransedyktig læring til aktiv og samarbeidende læring.
Studentene spiller en aktiv rolle i læringsutviklingen og kan studere når og hvor de vil. I løpet av læringsveien blir studentene guidet av et online veiledningssystem som er i stand til å lette deres lærings- og nettbaserte kommunikasjonsprosess og gi dem verktøyene for å kunne studere et bestemt emne med suksess.
Nettveiledning er organisert i klasser av studenter, gjennom et avansert system med agenda som er i stand til å gjenkjenne hver enkelt bruker og få sporing av treningsaktiviteter og en kvantitativ og kvalitativ evaluering av læringsprosessen til hver enkelt student.
Hvordan studere
De påmeldte studentene må følge alle aktivitetene som er planlagt i det didaktiske nettområdet.
Didaktisk nettrom
De Internett-baserte treningsaktivitetene foregår i et nettbasert makroområde som kalles Didactic Cyberspace. I Didactic Cyberspace foregår opplærings- og læringsprosessen og tilgang blir diversifisert gjennom tilpasset pålogging og passord basert på rollen til spillerne på utdanningsveien: professorer, veiledere og studenter. Disse tre brukerkategoriene har tilgang til den samme informasjonen om hvert emne. Mer spesifikt kan professoren og veilederen endre eller erstatte opplæringsmateriell og legge til nye for hele kursvarigheten, mens studenten kan disponere et eget område hvor han kan inkludere data, informasjon og personlige notater.
Studenten kan få tilgang til:
- Den utnevnte lærerprofessorens side;
- Veilederens side.
På disse sidene er det læringsmiljøene der det er mulig å få tilgang til:
- Opplæringsmateriell som representerer kursinnhold: digitaliserte video leksjoner, inkludert bokmerker som tillater hypertekst og multimediekoppling til bøker, utvalgte bibliografiske referanser, tekster av øvelsene, lister over utvalgte nettsteder. Systemet med dynamiske bokmerker gir de internettbaserte video-leksjonene en hypertekst karakter som tillater forskjellige nivåer av navigering: fra en leksjon til den andre, blant fag av en enkelt leksjon, mellom materialene som refererer til samme emne.
- Distanseveiledning. Studentene som er registrert i masterstudiet i energiledelse, vil bli assistert i hvert trinn av studiestien av Telematic Professors-Tutors. Telematisk professor-veileder representerer en guide så vel som en konstant tilstedeværelse sammen med læringsprosessen.
- På en synkronisk måte, ved hjelp av chatter, videochatter, video og lydkonferanser, implementert i Didactic Cyberspace, men også det tredimensjonale klasserommet som ble opprettet på Uninettuno Island of knowledge on Second Life.
- På en diakronisk måte, gjennom verktøy som e-post og diskusjonsfora på Internett. Diskusjonsforaene, relatert til temaene til et gitt undervisningsfag, gjør det mulig å utvide dialogen og utløse samarbeidslæring, og gir muligheten for autonom tenkning om temaet som diskuteres og om studieaktivitetene som gjennomføres.
- Virtuelt klasserom i Uninettuno Island of Knowledge on Second Life. På Uninettuno (International Telematic University) Island of Knowledge ble en 3D-forelesningssal realisert og den er viet til dette masterkurset. I dette miljøet samhandler studentene og professorene / veilederne sine avatarer i den tredimensjonale verden av Uninettuno med stemmen. Øvingsarbeid, vurderingstester og videokonferanser med hovedpersonene på masterkurset, som skal delta gjennom avatarene deres, gjennomføres, samt sanntids praksisaktiviteter ledet av professorene / veiledernes avatarer.
I det virtuelle klasserommet Second Life på Uninettuno Island of Knowledge lærer og lærer studentene og professorene / veilederne på en samarbeidende og samarbeidsvillig måte; de bygger og deler kunnskap med mennesker som tilhører forskjellige politiske, kulturelle og religiøse rammer, dialogen, kulturelle forskjeller blir konfrontert, sosialiseringsprosesser implementeres i tillegg til å skape ny kunnskap.
Mål studenter og krav
Master European Law and Policies er rettet mot alle studenter som har en universitetsgrad som ønsker å forbedre deres spesifikke kunnskap om dynamikken som regulerer gjennomføringen av fellesskapsaktiviteter, spesielt fra et juridisk og administrativt perspektiv. Spesielt takket være inkluderingen, i de nye utgavene, av en modul om Euro-Design, kan mesteren trene nye eksperter på dette feltet og overføre kompetansen som kreves for å skape en profesjonell profil som er i stand til å identifisere og skaffe europeiske midler i rammen. av kommisjonens offisielle programmer. Mesteren representerer en veldig god mulighet for opplæring og yrkesopplæring for operatører som jobber i frivillige organisasjoner, i private selskaper, konsulentfirmaer, departementer og andre offentlige organer på lokalt og nasjonalt nivå. Det kreves god kunnskap om minst to fremmedspråk.
Uavhengig av opprinnelsesbyen - som kan være Roma, Milano, Bologna, Torino, Napoli, Firenze eller til og med fra utlandet - er masterstudiet i europeisk lov og politikk, drevet av Uninettuno Law Faculty, rettet mot alle studenter som oppnår en annonseeksamen som ønsker det for å forbedre deres spesifikke kunnskap om dynamikken som regulerer gjennomføringen av fellesskapsaktiviteter, spesielt i et juridisk og administrativt perspektiv. Spesielt takket være inkluderingen, i de nye utgavene, av en modul om Euro-Design, kan mesteren trene nye eksperter på dette feltet og overføre kompetansen som kreves for å skape en profesjonell profil som er i stand til å identifisere og skaffe europeiske midler i rammen. av kommisjonens offisielle programmer. Mesteren representerer en veldig god mulighet for opplæring og yrkesopplæring for operatører som jobber i frivillige organisasjoner, i private selskaper, konsulentfirmaer, departementer og andre offentlige organer på lokalt og nasjonalt nivå. Det kreves god kunnskap om minst to fremmedspråk.
Slik registrerer du deg
Du kan registrere deg direkte på nettstedet gjennom administrasjonssekretariatet ved å fylle ut det spesifikke elektroniske skjemaet og betale de relative avgiftene med kredittkort eller bankoverføring. Det elektroniske administrasjonsskjemaet administrerer alle administrative aktiviteter knyttet til studentens karriere. Sekretariatet vil bekrefte påmelding ved å sende en e-post inkludert matrikuleringsnummer, bruker-ID og passord.
Påmeldingsavgift
Påmeldingsgebyrene for mesteren er 2500 €.
* Disse registreringsavgiftene er eksklusivt forbeholdt studenter som bor i Italia.
Opptak
Læreplan
Mastergraden varer i ett studieår på totalt 60 studiepoeng, fordelt på videotimer, seminarer, interaktive klasserom, veiledninger, videokonferanser og forskningsaktiviteter. Modulene leveres av videoprofessorer, med assistanse fra kvalifiserte veiledere, som vil følge studenter online i Didactic Cyberspace under hele opplæringsprosessen. Hver modul av mastergraden avsluttes med en avsluttende vurderingsprøve, hvis resultat er enig i å definere karakteren for opptak til diskusjonen av masteravhandlingen. Masteravhandlingen vil handle om et emne som er avtalt med læreren i det valgte emnet.
Den høyt kvalifiserte lærerstaben består av anerkjente universitetsprofessorer, tjenestemenn fra europeiske institusjoner, eksperter og andre internasjonalt anerkjente personligheter.
Påmelding til mastergraden i European Union Studies: Cultures and History, Policies and Global Perspectives er åpen året rundt.
Alle kurs i mastergraden i European Union Studies: Cultures and History, Policy and Global Perspectives ved International Telematic University UNINETTUNO er organisert i moduler, som varierer i varighet avhengig av studiepoengene som tildeles modulen og hvis levering gjentas tre ganger i løpet av det akademiske året.
Accanto a te, per sostenerti nel tuo percorso formativo, ci sono due specifiche figure professionali:
- Mentoren , som er ansvarlig for mottakelsen din og vil tilby deg støtte gjennom hele masterkurset, lytte til dine behov og sikre de beste forutsetningene for en fruktbar gjennomføring av læringsprosessen;
- Professoren/veilederen , spesifikk for hver undervisning, har som oppgave å legge til rette for din nettbaserte læringsvei, og gi deg verktøyene for å lønnsomt nærme deg studiet av emnet.
I løpet av leveringsperioden for hver modul vil professoren/veilederen følge deg i løpet av undervisningsaktiviteten, foreslå ad hoc undervisningsmateriell, sjekke læringsfremgangen din gjennom oppfølgingsspørsmål og øvelser, og planlegge undervisningsinteraksjoner i interaktiv klasse, chat, virtuelt klasserom og forum, som du finner på veiledersiden i Teaching Cyberspace.
Ved hver kurslevering kan studentene velge de emnene de ønsker å ta, inntil maksimalt tre undervisninger per leveranse. Studenten vil umiddelbart ha alt undervisningsmateriell tilgjengelig for individuelt studium for hvert av masteremnene. I tillegg, i løpet av leveringsperiodene, vil studenten ha støtte fra professoren/veilederen, som vil veilede ham/henne i studiet, planlegge undervisningsaktivitetene til klassen i agendaen, organisere synkrone veiledningsøkter i interaktiv klasse, chat og Virtual Classroom og asynkron på forumet.
Studentene anbefales å starte kurset fra de tre første modulene og deretter fortsette med de påfølgende for å opprette en klynge med andre deltakere.
Midtveis- og sluttvurdering
Under leveringen av modulen utfører veilederen kvalitative og kvantitative læringsvurderinger for hele tiden å overvåke resultatene av læringsfremgangen og gi tilpasset støtte til studentene med sikte på å få vurderingen på slutten av modulen.
Kvantitativ vurdering av studentmedvirkning utføres av veileder på grunnlag av statistikk knyttet til studentens navigering i didaktisk cyberspace, når det gjelder antall tilganger og brukstid av læringsmiljøene, og nettveiledningsverktøy, antall gjennomførte øvelser , og gjennomsnittlig vurdering/egenevaluering.
For å utfylle denne overvåkingen, kontrollerer veilederen studentenes læringsfremgang under interaktive klasseromsøkter, gjennom oppfølgingsspørsmål og øvelser relatert til emnene for modulvideoleksjonene og gjennom diskusjoner på modulens forum. På slutten av leveringsperioden for hver modul organiserer professoren/veilederen avsluttende gjennomgangsøkter gjennom intervjuer og/eller oppfølgingsøvelser. Resultatet av den kvalitative og kvantitative vurderingen danner grunnlaget for gjennomføringen av målrettede tiltak fra veilederen for å styrke læringen for elever, samt for opptak til masterkursets avsluttende eksamen.
Avsluttende eksamen består av diskusjon av en oppgave utarbeidet om et emne knyttet til emnene gitt i mastertimene.
For å oppnå mastergraden må studenten ha oppnådd de studiepoeng som er fastsatt i emneforskriften, inkludert de som er knyttet til avsluttende eksamen.
For å fullføre masteraktiviteter for høyere utdanning, tilbys praksisplasser ved internasjonale og europeiske institusjoner for de mest fortjente studentene.
Galleri
Ideelle studenter
Masterkurset i European Union Studies: Cultures and History, Policies and Global Perspectives er ment for alle studenter som har en bachelorgrad som ønsker å forbedre sin spesifikke kunnskap om dynamikken som regulerer utførelsen av fellesskapets aktiviteter, spesielt fra en juridisk og administrativ synsvinkel. Spesielt takket være inkluderingen i den nye utgaven av modulen i Euro-planlegging, er mastergraden i stand til å trene de nye ekspertene på dette feltet og overføre ferdighetene som er nødvendige for å skape en profesjonell figur som er i stand til å identifisere og trekke på europeiske finansiering innenfor de offisielle programmene til EU-kommisjonen. I tillegg er masterkurset en utmerket trenings- og faglig utviklingsmulighet for utøvere i frivillige organisasjoner, private selskaper, konsulentfirmaer, departementer og andre offentlige institusjoner både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. En praktisk kunnskap om det engelske språket er nødvendig.