MSc i digital transformasjon
University of Hull Online
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Hull, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
GBP 9 800
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Lær å tenke systematisk og kritisk om nye digitale teknologier, vurdere forretningspotensialet ditt og beskytte organisasjonen mot kostbare feil.
Hvorfor dette MSc i digital transformasjon?
Digital transformasjon handler om å utnytte det teknologiske potensialet for organisasjonen din. Teknologier som 3D-utskrift, blockchain, AI og kvanteberegning er innstilt på å omforme forretningslandskapet, men det er alltid noe nytt i horisonten. Med det konstante presset på organisasjoner å ta i bruk nye digitale teknologier når de dukker opp, er det ikke lett å forutsi hva som er rundt hjørnet.
Med University of Hull sin MSc i digital transformasjon vil du forstå at mens en spådom er umulig, er det ting du kan gjøre for å administrere og utnytte det teknologiske potensialet. Å lære å tilpasse seg nye teknologiske skift og forstå deres forretningsverdi krever et nytt tankesett og nye evner.
I stedet for å bruke teknologi for å automatisere gamle måter å drive virksomhet på, vil du oppnå selvtillit til å evaluere teknologisk potensial og velge riktig teknologi for å transformere hvordan organisasjonen fungerer. Du vil kunne være klar over de dypere problemene rundt hvert skift, analysere nye teknologier strategisk og vurdere deres organisatoriske fordeler og transformasjonspotensial.
Uansett hvilken bransje du jobber i, vil du få kunnskapen om å hjelpe organisasjonen din til å minimere eksponeringen for kostbare feil og ivareta dens motstandskraft. Enten det er en global pandemi eller et nettangrep, vil du utvikle de dataanalyseferdighetene du trenger for å fokusere på de digitale utfordringene organisasjonen din må være klar for.
Du vil bli kompetent til å tolke og visualisere data for å støtte organisasjonens beslutningsprosess. Du vil også gjøre deg kjent med rollen som etikk i digital transformasjon og lære hvordan du kan unngå etikkbruddene som har utløst selskaper i mange forskjellige størrelser de siste årene.
Etter fullført MSc vil du være i stand til å administrere adopsjon, implementering og bruk av nåværende og fremtidige digitale teknologier med tillit. Du vil bli et verdifullt individ for enhver organisasjon som ønsker å bruke datadrevet innsikt for å hjelpe den med å opprettholde et konkurransefortrinn.
Hva du lærer
Fra case-studier vil du lære hvordan introduksjon av nye teknologier i en organisasjon vil påvirke strukturen, arbeidsforholdene mellom mennesker, maktdynamikken og måten data utveksles på. Du vil forhøre deg om hvordan nye teknologier kan skape motstand mot endring, forstyrre forretningsdrift og gi rom for utilsiktede konsekvenser. Du vil se hvordan mislykkede teknologiske transformasjonsprosjekter til og med har ført til konkurs for noen virksomheter.
Du vil få en forståelse av forholdet mellom et organisasjonssystem og dets miljø, slik at du kan innse potensialet i fremtidige teknologier for en organisasjon. Du vil bruke systemtankegang for å analysere problematiske situasjoner på forskjellige måter. Dette er ferdigheter du kan fortsette å bruke gjennom hele din karriere og når du går over i flere seniorstillinger.
Du vil også lære hvordan du:
- Identifiser organisatoriske utfordringer skapt av forstyrrende digitale teknologier, men også å realisere mulighetene for å utnytte slike teknologier og deres transformative kraft for din organisasjon.
- Analyser, tolker og visualiser data for beslutningstaking i organisasjonen din.
- Utfør digitale analyser på sosiale mediedata for klassifisering av online kundeatferd.
- Sett opp nettbaserte bevissthetsprogrammer i organisasjoner og forbedrer motstandskraften i møte med trusler på nettet.
Vurderer du å få din doktorgrad online med University of Hull?
Finn ut hvordan livet er som en deltidsstudent for fjernundervisning under vår virtuelle åpne kveld.
Galleri
Karrieremuligheter
Mange selskaper ønsker å utvide sin virksomhet til digitale plattformer og gjøre mer meningsfull bruk av digital teknologi, og for det trenger de ansatte som forstår implikasjonene av digital transformasjon for virksomheten deres.
Etter å ha fullført dette kurset får du et bredt og dypt emne om teknologiske domener som AI, augmented reality, blockchain, quantum computing og 3D-utskrift. Du vil være i stand til å tenke reflekterende om teknologi, etikken rundt teknologisk endring og hvordan du kan utvikle en digital strategi som beskytter organisasjonen din mot trusler mot nettsikkerhet.
Med en MSc for digital transformasjon kan du være sentral når du planlegger, koordinerer og utforsker digitaliseringsaktiviteter i din nåværende organisasjon, eller i din neste tur opp karrierestigen.
Roller åpne for deg som MSc Digital Transformation-utdannet kan inneholde:
- Digital Transformation Manager
- Informasjonssystemsjef
- Cyber Security Manager
- Informasjonsteknisk leder
- Informasjonssystemanalytiker
Læreplan
Kursmoduler
På denne MSc i digital transformasjon studerer du følgende obligatoriske moduler
Disruptive teknologier og organisatoriske utfordringer i den digitale økonomien (30 studiepoeng)
Du vil utforske hvordan digitale teknologier kan føre til feil og utilsiktede konsekvenser for organisasjoner, men også hvordan teknologi kan gjøre det mulig for organisasjoner å oppnå en meningsfull digital transformasjon og konkurrere i sammenheng med den digitale økonomien. Du vil gjennomgå de nyeste teknologiene, som 3D-utskrift, blokkjede, kvantedatabehandling og kunstig intelligens, og deres bredere implikasjoner i næringslivet og samfunnet.
Du vil også begynne å tenke gjennom teknologi på en systemteoretisk måte og utvikle kritisk tenkning rundt digitale eiendeler. Dette er viktig siden nye teknologier endres ofte og ledere må nærme seg dem nøye.
Mer kritisk, ettersom bedrifter stoler mer og mer på teknologi og beskyttelsen av digitale eiendeler blir avgjørende for deres uavbrutt drift, vil du konsentrere deg om cybersikkerhetsutfordringene som organisasjoner står overfor.
Informasjonshåndtering og visualisering for forretningsbeslutninger (30 studiepoeng)
Du vil utforske informasjonsstyringsprinsipper i sammenheng med forretningsbeslutninger, med vekt på informasjonsvisualisering. Dette skaper praktiske muligheter til å reflektere over dataprinsipper og nøkkelskillet mellom data og informasjon.
Hvordan kan ledere bevege seg fra de ulike mulighetene som data skaper for å generere meningsfull informasjon i en forretningssammenheng? Disse undersøkelsene gjøres gjennom spesialisert programvare som Tableau eller Mathematica, men ingen koding vil være nødvendig.
Du vil ta en ledelsestilnærming til informasjon, slik at du kan reflektere kritisk over verdien av data i virksomheten, forstå virkningen av data og utforske ulike former for datamanipulering og visualisering.
Customer Led Disruption in a Digital Era (30 studiepoeng)
Hver enkelt organisasjon er sårbar for forstyrrelser forårsaket av endringer i måten kundene oppfører seg på, hva de krever og hva de verdsetter. Du vil fokusere på kunden, hvordan deres oppførsel i økende grad blir formet av digital teknologi, og hvordan du bygger dyp unik innsikt for å transformere virksomheter og oppnå bærekraftige konkurransefortrinn.
Du vil utforske hvordan innovativ digital disrupsjon ofte ledes av kundenes etterspørsel og endrede behov. Verktøy vil bli brukt til å lage sofistikert segmenteringsanalyse ved å bruke demografiske, atferdsmessige og psykologiske data, kartlegge kundereiser online og offline for å definere og utvikle transformative forretningsmuligheter.
Du vil utforske virkningen av nettsamfunn og sentrale opinionsledere (inkludert påvirkere) gjennom analyse av sosiale medier, fora og mørke sosiale data. Du vil utvikle en forståelse av hvordan du analyserer disse dataene, hvorav noen kan eies av ulike avdelinger i en organisasjon. Du vil også undersøke noen av de etiske utfordringene og juridiske rammeverket som er avgjørende for å håndtere sensitiv informasjon.
Digital strategi og innovasjon (30 studiepoeng)
På denne modulen vil du utvide perspektivet ditt på ulike typer innovasjon, for å hjelpe deg med å utvikle og evaluere digitale transformasjonsstrategier. Du vil undersøke utfordringene i implementeringsprosessen, inkludert å identifisere interessenter, begunstigede og sluttbrukere av implementeringsprosessen i en organisasjon der kompleksiteten råder. Du vil også gjennomgå fremtredende perspektiver (teorier) på adopsjons- og diffusjonsstudier.
Du vil utforske hvordan organisasjonsmedlemmer gir mening om digital innovasjon og hvordan de kan overvåke implementeringen og adopteringen av teknologi i et komplekst organisasjonsmiljø. Organisasjoner har mange ulike interessenter med ulik faglig bakgrunn, erfaringer, motivasjoner, evner og underliggende rasjonaliteter. Hvordan kan vi bringe disse sammen?
Ved å utforske hvordan menneske-maskin-interaksjon underbygger implementeringsprosessen, kan vi bygge et helhetlig syn på en prosess som er helt avgjørende for organisatorisk suksess i den digitale æra.
Avhandling (60 studiepoeng)
Du vil gjennomføre en forskningsorientert avhandling (8 000-10 0000 ord) om et emne du velger, knyttet til undertemaene til de underviste modulene. Som en del av avhandlingen din vil du gjennomgå eksisterende og passende litteratur, velge og begrunne et forskningsdesign samt et teoretisk rammeverk/modell, samle inn empirisk data fra en virksomhet og analysere, diskutere og presentere funnene dine.
Hvordan du blir vurdert
All vurdering for kurset er basert på kursarbeid og levert online.
Dine prestasjoner på kurset vil bli vurdert gjennom en rekke metoder, inkludert:
- Løpende veileder- og kollegatilbakemeldinger
- Praktisk arbeid, inkludert gruppeprosjekter og diskusjonsfora
- Skriftlig arbeid, inkludert casestudier, rapporter og essays
Opptak
Akkrediteringer
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.