Hvordan lage et sosialt mediekurs - Institute of Data and Marketing (IDM)
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online United Kingdom
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
10 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 39 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* etter den 7-dagers gratis prøveperioden kan du betale $ 39 per måned for å fortsette å lære online
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Lær hvordan du lager en engasjerende strategi for sosiale medier, forbedrer image og sosialt engasjement på nettet, og måler resultatene dine.
Lær å lage en strategi for sosiale medier, fra å sette mål til å måle resultater
Dette ExpertTrack vil hjelpe markedsførere å forstå hvordan man lager en strategi for sosiale medier for deres merkevare.
Under veiledning av fagpersoner og eksperter på sosiale medier som jobber i bransjen, lærer du alt fra hvorfor sosialt engasjement er nøkkelen, og hvordan du velger riktig plattform til innholdsformater for sosiale medier, sosiale beregninger og analyseinnsikt.
Når du har fullført dette ExpertTrack, vil du være utstyrt med ferdighetene til å lage en prisbelønt strategi for sosiale medier.
Oppdag viktigheten av sosialt engasjement
På det første kurset for ledelse av sosiale medier på dette ExpertTrack, vil du utforske viktigheten av sosialt engasjement - hjertet i din sosiale mediestrategi.
Du lærer hvordan du setter mål og KPI-er ved hjelp av SMART Objective Framework for å sikre at kampanjemålene dine for sosiale medier er spesifikke, målbare, oppnåelige, relevante og tidsbundne. Du vil også se på hvordan du kan delta i sosial lytting, slik at du kan overvåke hva folk sier om merkevaren din online.
Dette vil utstyre deg med ferdighetene til å begynne å lage din sosiale mediestrategi.
Uttrykk merkevarepersonligheten din gjennom innhold på sosiale medier
Det andre kurset vil fokusere på innhold på sosiale medier og å avdekke merkevarens personlighet online.
Du vil identifisere de beste plattformene for å nå publikum og innholdet du bør publisere for å drive sosialt engasjement.
Du lærer hvordan du kan utvikle både planlagt og reaktivt innhold på sosiale medier som en del av strategien din. Du vil også vurdere forskjellene mellom eid, opptjent og betalt innhold på sosiale medier, og hvordan du kan rettferdiggjøre budsjett for kampanjen din på sosiale medier.
Kjør en live sosial mediekampanje
Det siste kurset på denne ExpertTrack vil vurdere din pågående markedsføringsstrategi etter at sosiale medier er live. Du vil se på hvordan du kan tilby kundeservice gjennom sosiale medier som en del av en omnichannel markedsføringsstrategi og lære hvordan du kan delta i omdømmehåndtering på nettet. Du vil også utforske hvordan du kan samarbeide med influencers for å støtte din sosiale mediestrategi, før du undersøker den viktige analysen av sosiale medier. Å forstå disse vil gjøre det mulig for deg å bedre forstå publikum og suksessen (og manglene) til kampanjene dine på sosiale medier.
Nøkkelferdigheter du vil lære
- Influencer markedsføring
- Omnichannel markedsføring
- Flerkanals markedsføring
- Sosiale medier
- Kundeservice
- Sosiale medier strategi
- Digital markedsføring
- Sosiale medier analyser
- Sosialt medieinnhold
- markedsføring
Læringsutbytte
På slutten av ExpertTrack vil du kunne:
- Lag sosiale medier kampanjestrategier som har gode resultater i et flerkanalsmiljø.
- Engasjer publikum gjennom sosiale medier.
- Sett effektive SMART-mål, som er tilpasset dine forretnings- og markedsføringsmål.
- Lytt til hva publikum forteller deg på sosiale medier for å få en dypere forståelse.
- Forklar hvordan en sosial mediestrategi vil forbedre ytelsen din.
- Kom i gang med å skrive din egen sosiale mediestrategi.
- Utvikle din egen innholdsstrategi og plan for sosiale medier.
- Administrere kundeservicekrav på en sosial mediekanal.
- Forstå influencer markedsføring gjennom sosiale medieplattformer.
- Samle nyttige data, analyser og gjør om til handlingsbar innsikt.
Erfaring krevesDette ExpertTrack er rettet mot nåværende eller ambisiøse ledere av sosiale medier eller flerkanals markedsføringsstrateger. Et grunnleggende nivå av kunnskap eller erfaring med å kjøre sosiale mediekampanjer vil være fordelaktig for å forstå kursinnhold og fremme peer-to-peer-læring. Ideelt sett vil elevene ha opprettet og lagt ut innhold på sosiale medier på flere plattformer, vil forstå hvordan de kan samle statistikk fra sosiale medieplattformer, og vil ha jobbet med sosiale mediekampanjer som inngår i en flerkanals markedsføringsstrategi. | StarterDette sosiale mediet ExpertTrack er designet for digitale markedsførere som vil bedre forstå hvordan man lager effektive sosiale mediestrategier. Det ville være av interesse for de som ønsker å lære å tenke mer strategisk om merkevarens sosiale medier, hvordan man kan forbedre og sette retningen for sosialt engasjement og forstå den delen som sosiale medier spiller i en flerkanals markedsføringsstrategi. Dette kan omfatte ledere av sosiale medier som ønsker å forbedre resultatene, fagfolk som er interessert i å gå inn i ledelse av sosiale medier, samt profesjonelle markedsførere som ønsker å spesialisere seg. |
ExpertTrack kursoversikt
- Forstå strategi for sosiale medier
Oppdag hvordan du lager en strategi for sosiale medier i dette kurset for digital markedsføring for ledere av sosiale medier. - Slik utvikler du innholdsstrategien din for sosiale medier
Oppdag hvordan du kan planlegge effektivt innhold som en del av din sosiale mediestrategi på dette kurset for digital markedsføring. - Kjører en sosial mediekampanje: Kunder, Influencer Engagement, Analytics
Oppdag hvordan du effektivt kan administrere live sosiale mediekampanjer, engasjere påvirkere og få innsikt fra analyser av sosiale medier
Hvordan ExpertTracks fungerer
Bli med på et ExpertTrack for å mestre nye ferdigheter i det valgte spesialistområdet. Arbeid deg gjennom en serie emnefokuserte kurs i ditt eget tempo, og bestå den endelige vurderingen for å få en digital sertifikatpris som beviser din kompetanse.
Bli med på en gratis 7-dagers prøveversjon Bestem deg for om ExpertTrack er riktig for deg med gratis tilgang til hele utvalget av kurs og vurderinger i en uke. | Fortsett å lære for $ 39 / måned Betal en månedlig abonnementsavgift på $ 39 så lenge det tar deg å fullføre ExpertTrack. Du kan lære i ditt eget tempo og avbryte når som helst. | Tjen digitale sertifikater Motta et sertifikat for hvert fullført kurs og bestå den endelige vurderingen for å få et digitalt sertifikat som du kan dele med ditt profesjonelle nettverk. | Bli ekspert Bruk spesialistopplæringen din til å komme deg videre i karrieren din eller bygg kompetanse på områder du brenner for. |
Hvem vil du lære med?
Vil Francis
Forfatter, programleder, pedagog og foredragsholder på teknologi og sosiale medier.
Læring i verdensklasse med
Institutt for data og markedsføring
Institute of Data & Marketing, en del av Data & Marketing Association, er et ledende organ for faglig utvikling av data- og markedsføringsutøvere.
Begynn å lære i dag - gratis 7-dagers prøveversjon
Etter din gratis prøveperiode kan du:
- Betal $ 39 per måned for å fortsette å lære online
- Ha full kontroll over abonnementet ditt; du kan avbryte når som helst
- Arbeid i ditt eget tempo og sett dine egne tidsfrister på hvert trinn
- Bare betal mens du lærer; abonnementet oppheves automatisk når du er ferdig
- Fullfør online vurderinger for å teste din kunnskap og bevise dine ferdigheter
- Tjen digitale kursbevis og en endelig pris som du kan dele online, med potensielle arbeidsgivere, og ditt profesjonelle nettverk
- Hold tilgang til innholdet i kursene du gjennomfører selv etter at abonnementet ditt avsluttes
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Master i digital markedsføring, kommunikasjon og ledelse av sosiale medier
- Rome, Italia
Master i nettmarkedsføring, sosiale medier og grafisk design
- Ancona, Italia
Doctor of Philosophy (Ph.D) i markedsføring og kommunikasjon
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
- Bologna, Italia