Den elektroniske læreren: Kurs for mennesker og pedagogikk - Det åpne universitetet
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online United Kingdom
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
4 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 74 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* du kan lære det gratis eller oppgradere kurset og få ekstra fordeler for $ 74
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Design engasjerende kurs, gjør undervisningen mer inkluderende, naviger online forskningsetikk og form din digitale identitet.
Forbedre din online undervisning med strategier fra eksperter innen pedagogisk teknologi
Etter hvert som e-læring blir stadig mer utbredt, kreves det at online lærere designer læringsopplevelser som engasjerer og dekker behovene til svært forskjellige elever.
Dette kurset, utviklet av The Open Universitys Institute of Educational Technology, utforsker fire myter: At læringsdesign handler om teknologi og innhold; at innovasjon og tilgjengelighet er inkompatible; at å forske på nettbasert læring er en etikkfri sone, og at læreres online identiteter er uten betydning.
Å studere kurset vil hjelpe deg å forbedre din praksis gjennom videoer, quizer og diskusjon med jevnaldrende.
Hvilke temaer vil du dekke?
Uke 1 - Forstyrrelse og design
- Nåværende utvikling i online undervisning
- Navigere i hypen om forstyrrende innovasjoner
- Forholdet mellom innhold, teknologi, mennesker og pedagogikk i læringsdesign
- Utfordringene med å møte ulike studenters behov
- Bruken av personas i å lage relevante nettbaserte kurs
Uke 2 - Innovasjon og tilgjengelighet
- Myter om tilgjengelighet og digital innovasjon
- Typer digital eksklusjon
- Finne og evaluere retningslinjer for tilgjengelighet
- Bruke retningslinjer for tilgjengelighet i undervisningen
Uke 3 - Etisk evaluering av nettbasert undervisning
- Myter om å forske og evaluere nettbasert undervisning
- Bevis og etikk
- Navigere i hypen rundt innovasjon innen pedagogisk teknologi
- Evaluering av forskningsrapporter
- Evaluering av egne undervisningsinnovasjoner
- Etiske hensyn når man forsker på nettbasert undervisning
Uke 4 - Hvem er jeg på nettet?
- Myter om online identitet
- Verdien til lærere av en nøye konstruert online identitet
- Evaluering av din egen online identitet
- Bruker Twitter for å bygge en identitet på nettet
Når vil du begynne?
Start med en gang og lær i ditt eget tempo. Hvis kurset ikke har startet ennå, vil du se den fremtidige datoen som er oppført nedenfor.
- 18. oktober 2021
Hva vil du oppnå?
Ved slutten av kurset vil du kunne:
- Utvikle personas for å informere online læringsdesignprosessen.
- Bruk tilgjengelighetsretningslinjer i undervisningssammenhenger på nettet.
- Reflekter over din eksisterende digitale identitet og plan for dens fremtidige utvikling.
- Diskuter forholdet mellom teknologi, innhold, mennesker og pedagogikk i online kurs.
- Identifiser de etiske betraktningene som er involvert i å forske på nettbasert undervisning.
- Identifiser viktige tilgjengelighetsproblemer relatert til læring på nettet.
- Utforsk måter å forme en digital identitet på som nettbasert lærer.
Hvem er kurset for?
Dette kurset passer for alle som er involvert i online utdanning eller opplæring, inkludert lærere, trenere, kursdesignere og forskere. Selv om det vil hjelpe å ha en gjeldende praksisinnstilling å trekke på, er dette ikke viktig.
Hvilken programvare eller verktøy trenger du?
For å delta i dette kurset trenger du en internettforbindelse. Ingen spesifikk programvare er nødvendig.
Hvem vil du lære med?
Leigh-Anne Perryman Jeg leder The Open Universitys online- og fjernundervisningsprogram. Forskningspesialistene mine inkluderer innvirkningen av åpne pedagoger på læring og velvære og likestilling i utviklingsland. | Martin Weller Jeg er professor i pedagogisk teknologi ved OU. Mine interesser er digital stipend, åpen utdanning, OER og MOOC. | Lesley McGrath Hei, jeg har jobbet ved OU siden 2009. For tiden innen strategi og styring, men undervist i mange år. Jeg er interessert i spørsmål om likestilling. |
Hvem utviklet kurset?
Det åpne universitetet
Open University (OU) er den største akademiske institusjonen i Storbritannia og verdensledende innen fleksibel fjernundervisning, med et oppdrag å være åpen for mennesker, steder, metoder og ideer.
Bli med på dette kurset
Gratis | Oppgradering | Ubegrenset |
Bli gratis, så får du:
| Oppgrader dette kurset så får du:
| Kjøp ubegrenset, så får du:
|